שיתוף פעולה עסקים יכול לעזור לכם להפיק תועלת רבה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת יצירת קשרים מסוגים אחרים אשר עשויים להביא לכם תועלת בעתיד. רשת האינטרנט מציעה לבעלי עסקים קשת רחבה ומגוונת של אפשרויות של שיתוף פעולה עסקים. בין אם מדובר על יצירת קשרי שיתוף פעולה עם עסקים דומים, יצירת קשרי מסחר עם שותפים עסקיים בחוץ לארץ או על פרסום באתרי אינטרנט רלוונטיים, שיתוף פעולה הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחתו של כל עסק.

עם הפופולאריות ההולכת וגוברת של רשת האינטרנט בעשרות השנים האחרונות, אנחנו עדים ליותר ויותר פלטפורמות מקוריות ויצירתיות אשר מציעות שיתוף פעולה עסקים שממנו שני הצדדים יכולים רק להרוויח. אחת מן הפלטפורמות הללו, אשר הגיעה למדינת ישראל לאחר מספר שנות הצלחה בחוץ לארץ, היא הפלטפורמה של אתרי דילים, קופונים או קניות קבוצתיות. אם תציעו לגולשים באתרי קנייה קבוצתית את האפשרות לרכוש קופונים או דילים למימוש בעסק שלכם, למעשה גם העסק שלכם וגם האתר של הדיל היומי יכולים רק להרוויח מכך. האתר מרוויח כסף רב מתנועת הגולשים באתר, אותה ממנה הוא יכול להרוויח כסף בדרכים שונות ומשונות. ואתם מרוויחים במה מרכזית שבה תוכלו להציג את המוצר שלכם ועל ידי כך למשוך לא מעט לקוחות חדשים לעסק שלכם.

אז על מנת שתוכלו לנצל על הצד הטוב ביותר את האפשרות של שיתוף פעולה עסקים עם התופעה של קנייה קבוצתית, אשר הולכת וגוברת ככל שהזמן עובר, אנחנו רוצים להביא בפניכם מספר עצות וטיפים אשר אנו מקווים שיעזרו לכם להפיק את מרב התועלת מפלטפורמה זו. בדרך זו אתם תוכלו להגביר במידה ניכרת את היקף המכירות שלכם, למשוך לקוחות חדשים לעסק שלכם, להפיץ את הבשורה אודות שירותים או מוצרים חדשים וליהנות מעוד מגוון רחב של יתרונות. אז כיצד תוכלו לעשות זאת?

כיצד משת"פ עם אתר קניות חברתיות את מרב התועלת עבור העסק שלכם?

כמה הלקוחות שווים עבור העסק שלכם?

ראשית כל, אחד הדברים החשובים ביותר אשר אתם צריכים לקחת בחשבון בעת שאתם נערכים לפרסום דיל יומי או מכירה קבוצתית באתרי קניות קבוצתיות, הוא כמה כל אחד מהלקוחות שיגיעו אליכם דרך דיל יומי יהיו שווים עבורכם בשורה התחתונה. אתם צריכים לזכור כי אתם לוקחים סיכון מסוים בבחירתכם לפרסם את האפשרות לקנות את המוצר או השירות שלכם דרך קבוצות קנייה, ובנוסף אתם גם מציעים מוצרים ושירותים בערך נמוך יותר מבדרך כלל. ואם זה לא מספיק, יש אתרי דילים יומיים או קנייה קבוצתית שיגבו מכם כסף על פרסום מכירה באתר שלהם. חשבו על הנקודות הבאות: כיצד תוכלו להניע את הלקוחות החדשים לקנות מוצרים נוספים? כיצד תהפכו אותם ללקוחות קבועים לאחר הדיל היומי? אם אתם יכולים להבטיח רכישה נוספת ולקוחות חוזרים, אתם בדרך הנכונה להצלחה מסחררת ורווחית ביותר באתרי קנייה קבוצתית.

הבליטו את היתרונות שלכם

פרסום מכירה קבוצתית באתרי קופונים או דילים קבוצתיים נותן לכם הזדמנות פז, ואולי חד פעמית, להבליט את היתרונות של העסק שלכם. במובן מסוים, אתרים שמציעים לגולשים את האפשרות לרכוש קופון או להצטרף אל קבוצת קנייה מהווים עבורכם במה שבה אתם זוכים לאור הזרקורים למשך זמן נתון (הנקבע לפי ההסכם עם האתר). אם יש זמן מוגבל להופיע על הבמה מול הקהל, צריך לעשות את מרב המאמצים כדי להבליט את היתרונות הבטוחים ביותר, ולא להתחיל לערוך ניסויים ולנסות דברים חדשים. פירוש הדבר שאם יש לכם מוצר חדש או שירות שאתם רוצים לבדוק על לקוחות, קרוב לוודאי שעדיף שתעשו זאת בהזדמנות אחרת. במקרה של הצעת קופון או דיל יומי, מוטב שתציעו את מוצרים או שירותים שאתם יודעים מעבר לכל צל של ספק שיבטיחו לכם הצלחה. בדרך זו תוכלו להגביר את הסיכויים להשבעת רצונם של לקוחות חדשים שאינם מכירים את העסק שלכם, וגם ליצירת מערכת יחסים ממושכת עמם (בסופו של דבר, זוהי מטרתכם העיקרית).

הצבת גבולות לכמות קופונים

פעמים רבות כאשר בעלי עסקים שומעים על עסק שהציע דיל יומי ומשך אינספור לקוחות חדשים, הם מתלהבים ותכף ומיד מחליטים לפרסם מכירה קבוצתית עם מאות קופונים מתוך ניסיון להרוויח כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן. מה שנקרא להכות בברזל בעודו לוהט. אם יש לכם עסק קטן שאתם מעוניינים להרחיב באמצעות אתרי דילים, מומלץ בחום שתעשו זאת בהדרגה ולא בבת אחת. נניח שתפרסמו 500 קופונים עמם לקוחות יכולים לבצע רכישה של מוצר מסוים בחנות שלכם.

האם יש לכם במלאי מספיק מהמוצר הזה, או שמא תיאלצו לדחות את הלקוחות הנלהבים שהגיעו לחנות שלכם במטרה לממש את הדיל היומי שהובטח להם? אם העסק שלכם לא ערוך להתמודדות עם כמות גדולה של לקוחות בעת ובעונה אחת, קחו את הזמן ופרסמו תחילה כמות מצומצמת של קופונים. אחרת במקום להפיק תועלת מאתרי קניות קבוצתיות, אתם רק תגרמו נזק לעסק שלכם.

הבטיחו את המשכיות היחסים עם הלקוחות

מעבר לכך שבאמצעות רכישה קבוצתית של לקוחות אתם יכולים לעשות קופה נאה תוך זמן קצר, יש עוד יתרונות רבים מהם אתם והעסק שלכם יוכלו ליהנות. אחת מן הדרכים הטובות ביותר לנצל מכירות קבוצתיות עבור העסק שלכם, היא להפוך לקוחות מזדמנים ללקוחות קבועים. בדרך זו אתם למעשה מבטיחים הכנסת רווחים נוספים לעסק שלכם, כמו גם את האפשרות שאותם לקוחות חדשים יפיצו את הבשורה אודות העסק שלכם וכך תוכלו להרוויח לאין שיעור מעצם הבחירה שלכם למכור קופונים קבוצתיים.

תוותרו על האותיות הקטנות

למרות שכבר זמן רב שגולשים במדינת ישראל קונים קופונים ונהנים מן היתרונות הרבים של קניות קבוצתיות ברשת, לא מעט קונים פוטנציאליים מביעים חשש שהם יהיו קורבנות של הונאות ברשת. ואכן מדי פעם יש מקרים בהם גולשים קנו קופון וגילו שהם לא יכולים לממש אותו כרצונם. לכן העצה הטובה ביותר שאתם צריכים להפנים, על מנת להבטיח מערכת יחסים של אמון הדדי עם הלקוחות העתידיים שלכם, היא לוותר על האותיות הקטנות. אל תציבו יותר מדי תנאים והגבלות על הדיל היומי שאתם מציעים או על קופונים לעסק שלכם, ואם אתם בכל זאת מעוניינים להגביל מכירה קבוצתית באופן כלשהו, הקפידו להדגיש זאת כמיטב יכולתכם. כך הגולשים יידעו בדיוק במה מדובר והם לא יתאכזבו לאחר רכישת קופון, מה שרק יפגע בשם הטוב של העסק שלכם.

ניהול זמנים של מכירה קבוצתית או דילים יומיים

על מנת להפיק את מרב התועלת מאתרי דיל יומים, רצוי שתדעו מהן התקופות החזקות והחלשות של העסק שלכם. קרוב לוודאי שתרצו לפרסם מכירה קבוצתית בתקופה שבה העסק שלכם לא משגשג, על מנת שתוכלו להכניס לקופת העסק שלכם רווחים באופן מאוזן יותר. בנוסף על כך, אתם צריכים לתזמן את סיום הדיל היומי או התאריכים בהם ניתן לממש קופון כך שתוכלו להתמודד עם כמות גדולה של לקוחות. הקפידו לפרסם דילים יומיים כאשר יש לכם מלאי גדול מהמוצר המפורסם, כאשר יש לכם מספיק עובדים לשירות הלקוחות שעשויים לפקוד את החנות שלכם וכיוצא באלה.